BRAYNZ RESEARCH

Van wetenschap tot marketingsucces


Braynz beantwoordt op een wetenschappelijke manier uw marketingvragen. De wetenschappelijke velden neurowetenschap, psychologie en gedragseconomie worden steeds vaker toegepast in de praktijk. Door middel van nieuwe methoden en technieken leidt dit vaak tot vernieuwde inzichten en verbeterde resultaten. Braynz doet veelal voorspellend onderzoek en heeft meerdere tools om elke businessvraag te beantwoorden.

Consumentengedrag voorspellen

Welk concept, product, verpakking, communicatie-uiting, propositie of campagne gaat de meeste conversie opleveren? Wij beantwoorden businessvragen op zowel design, concept als strategisch niveau. Braynz gelooft in het totaalplaatje; het meten van onbewust consumentengedrag aangevuld met relevante context vanuit het rationele leidt tot de beste praktijkvoorspelling.


Analyseren knelpunten en oorzaken

Wat zijn de geluksmomenten en wat zijn de pijnpunten in een customer journey? Waar en wanneer in deze customer journey vindt uitstroom plaats en vooral waarom? Wij analyseren onbewust gedrag, onderliggende drijfveren, emoties en motivaties van jouw consumenten. Braynz streeft naar het maken van conversieverhogende keuzes op basis van wetenschappelijke en objectieve inzichten.


Conversieverhogend onderzoek met een korte doorlooptijd!


Toepassingen onderzoek


Keuze voorspellen


Of het nu nieuwe concepten, verpakkingen, advertenties, communicatie uitingen of campagnes zijn, wij leggen consumenten realistische keuzes voor en analyseren gemaakte beslissingen en de snelheid daarvan. Op deze manier wordt het gedrag van de consument voorspeld op zowel op bewust àls onbewust niveau. Het resultaat is de uiting of het concept dat het sterkst de voorkeur geniet en dus de meeste conversie gaat opleveren! Lees hier onze blog over concept testen of neem contact op met Guus van Loon over het inzetten van deze methode: Guus@braynz.nl, 06 – 24 94 14 94.

Digitale media analyse


Benieuwd naar hoe klanten een website zien of e-mail lezen? Valt de call to action wel voldoende op en zitten er geen onverwachte drempels in de flow op een webpagina? Gegronde analyse leert of het makkelijk is voor een klant om het door jou gewenste gedrag te vertonen. Wil je meer diepgang over eye tracking en de methoden en analyses daarvan? Klik dan hier. Geïnteresseerd of vragen, bel met Guus van Loon om verder te praten over de toepassingen: guus@braynz.nl, 06 – 24941494.

UX analyse mobiel en tablet


De ervaring leert dat websites en e-mails op mobile devices volledig anders worden bekeken dan op een laptop of desktop. Door de kleine hoeveelheid informatie die getoond wordt in één scherm is de aandacht van de klant vele malen vluchtiger. Het testen van mobiele websites, e-mails en apps is daarom zeer relevant. Juist nu veel partijen bewegen naar mobile first! Meer weten over  eye tracking op mobile devices en het testen van mobiele media? Neem contact op met Guus van Loon: guus@braynz.nl, 06 – 24941494.

Merkprestatie meten


Hoe effectief is een above the line campagne nu eigenlijk? Onderzoek aan de hand van nieuwe metrics en KPI’s of een merk na afloop van de campagne dieper geworteld zit in het geheugen van de consument. Leer welke onbewuste merkassociaties en koopmotivaties behoren tot de nieuwe status quo van het merk en bepaal de scope voor de volgende campagne. Geïnteresseerd of meer informatie over het inzetten van deze tool? Leonie Madder: Leonie@braynz.nl, 06 – 401 487 66.

Merkstrategie bepalen


Hoe goed wordt een merk herkend ten opzichte van de concurrerende merken? In welke context wordt er snel voor een merk gekozen en wanneer juist niet? Onderzoek onbewuste merkassociaties en bijbehorende koop motivaties en bepaal hoe jij wil dat jouw merk on top of mind komt te zitten in het brein van de consument. Geïnteresseerd of meer informatie over het inzetten van deze tool? Leonie Madder: Leonie@braynz.nl, 06 – 401 487 66.

 

Incentives checken


Incentives worden vaak aangeboden om consumenten over de streep te trekken voor bijvoorbeeld het afnemen van een abonnement of als bedankje voor onderzoeken. Maar welke incentive levert jou de meeste conversie op? Heb jij nog twijfels over welke incentive je het beste kunt inzetten om conversie te verhogen? De Incentive Checker voorspelt het voor je! Voor verdiepende informatie over de Incentive Checker, lees dan ons artikel op Frankwatching. Geïnteresseerd of meer informatie over het inzetten van deze nieuwe tool? Leonie Madder: leonie@braynz.nl, 06 – 40148766.

Proposities testen


Correct inschatten of een propositie zal aanslaan is moeilijk. Met de propositie checker worden verschillende varianten van een propositie getoetst ten opzichte van elkaar en de concurrent. Dit voorspelt niet alleen welke propositie het meest succesvol wordt, maar ook welke elementen van jouw propositie onderscheidend zijn in vergelijking met de concurrentie. Meer verdiepende informatie over de Propositie Checker? Lees dan hier verder. Geïnteresseerd of meer informatie over het inzetten van deze tool? Leonie Madder: leonie@braynz.nl, 06 – 40148766.

Geïnteresseerd of graag meer informatie? Wij horen graag van je!


<strong>FELIX<br>HERMSEN</strong>
FELIX
HERMSEN

MSc Neuropsychology

felix@braynz.nl | 06 - 57482667

<strong>GUUS<br>VAN LOON</strong>
GUUS
VAN LOON

MSc Neurobiology

guus@braynz.nl | 06 - 24941494

<strong>LEONIE<br>MADDER</strong>
LEONIE
MADDER

MSc Cognitive Neuroscience

leonie@braynz.nl | 06 - 40148766