IMPLICIET ONLINE ONDERZOEK

Het impliciete online platform van Braynz - Marktonderzoek 2.0


Wat zijn de onbewuste motivaties, associaties en voorkeuren van de consument? En hoe leg je deze onderliggende drijfveren achter consumentengedrag bloot?  Het onderzoeksplatform van Braynz meet dit! Het platform is online beschikbaar op mobiel, tablet, laptop en desktop. Hierdoor worden onderzoeken snel uitgevoerd, ook onder grote groepen respondenten. Met andere woorden: snel en betrouwbaar resultaat. Inherent aan de methode zijn onderzoekjes met een korte tijdsduur. Voor de respondent kost het deelnemen daarom maar weinig tijd en voelt het als het spelen van een game. Kortom, een uniek online platform om onbewust consumentengedrag in kaart te brengen!

Wat is impliciet onderzoek?


Impliciet onderzoek is klantonderzoek naar de onbewuste drijfveren, associaties, emoties en motivaties van consumenten. Leuke game-achtige experimenten gebaseerd op wetenschappelijke literatuur (1, 2, 3). Wij gebruiken conceptual priming, choice modeling en de implicit association test om zowel onbewust als bewust gedrag te meten. Hierdoor krijgen wij een totaalbeeld van wat er bij de consument leeft. Dit leidt tot verdiepende inzichten, accurate praktijkvoorspellingen, beter advies en hogere conversie.

Ervaar hoe een impliciete associatie test werkt - Ontdek je onbewuste voorkeur voor calorierijk of caloriearm voedsel!


Waarom impliciet onderzoek?


95% van de beslissingen die we nemen zijn onbewust en worden uitgevoerd in ons brein door systeem 1 (Nobelprijs winnaar Kahneman in zijn boek Thinking, Fast and Slow). Onze impliciete onderzoekstools zijn wetenschappelijke methoden die ontwikkeld zijn om dit onbewuste systeem 1 te meten. Door te meten wat er onbewust speelt bij consumenten en dus ├ęcht relevant is, verkrijgen wij betere resultaten en hogere conversie.

 

Hoe kan het platform worden ingezet?


Het online platform wordt ingezet voor onderzoeken op mobiel, tablet, laptop en desktop. Door de verschillende testen en apparaten kunnen een breed scala aan vragen snel worden beantwoord. Welke concepten, verpakkingen, advertenties, communicatie uitingen, proposities of campagnes scoren het best onder de doelgroep? Hoe scoort mijn merk of product ten opzichte van concurrenten? En wat zijn de onderliggende motivaties en drijfveren van mijn klant? Wij helpen je deze vragen te beantwoorden!

Wil je meer informatie? Of wil je onderzoek uitvoeren met het online platform?